25 maggio 2008

CHI VI 'MMANCA, 'U TEMPU? IATI A' BANCA!

Ogni matina faticati a russigghiarvi e, pigghiati ra prescia, vi sdurrupati ru lettu, minati chi corna mura mura prima di iapriri l'occhi, tirati 'i cuperti alla menu peggiu, priparati 'a machinetta ru cafè cu 'na manu pirchì nta l'autra aviti ancora i cazi chi stati circandu mi vi zzicati -magari sbagliandu gamba, 'a destra nta sinistra e viceversa- nisciti sbattendu 'u purtuni e vi 'rrancati ri scali chi quasi vi rumpiti 'a nuci ru coddhu, schicciandu fora e quandu 'rrivati supr' 'a machina vi manca già 'u rispiru. E, sì e no, passau 'na menz'ura scarsa da quandu mintistu 'i peri 'n terra.

Poi partiti, ...per il fronte della guerra del traffico: schivati butumeri, atabussi, motopali, camion e affini; v'immittiti supra all'autostrata (o presunta tale) e dopo uno slalom speciali che farebbe la gioia della coppia Thoeni-Tomba, tra una miriadi di birilli multicolori, praticamenti 'na gimkana longa 'na vinticinchina di chilomitri, arrivati a Riggiu.

Vardati 'u riloggiu: passau quasi 'na ura, e trentacincu minuti si ndi iaru sulu pi fari l'ultimu chilomitru e menzu!

Raggiunto il traguardo riggitano, v'aspetta 'n'atra battaglia: pu parcheggiu. Guidati sul più bel chilomitru d'Italia vardandu sempri 'u riloggiu:'i 9:29. Forza, forsi 'sta vota 'u trovu nu postu. E sì, due minuti ancora e, come per magia, non capi cchiù mancu 'na spingula.

Ora poti 'ccuminciari 'a iurnata, satandu da 'n ufficio all'autru, tra 'na fila e 'n atra, comu a Flip (vu ricurdati?), 'u griddhu 'i "L'ape Maia".

Passati 'i iurnati come sopra descritto e non vi firmati mai? girati comu 'n palorgiu, senza mancu 'u tempu pi 'n cafè o' bar? Vi passunu i iurnati e mancu vi ndi 'ccurgiti? Aviti tanti cosi 'i fari chi non vi basterebbi 'na iurnata di 100 uri?

Niente paura, figghioleddhi belli, c'è la soluzioni. L'atra matina, mentri mi pigghiava 'u cafè, addritta supr' a 'n peri (l'autru era già fora ra porta), sintìa 'na bella notizia (ed è 'na rarità).
In Italia esisti 'na Banca chi non vi cerca né spisi per le operazioni e mi vi teni 'u cuntu, né mi vi concedi nu mutuu vi spogghia a' nura.
'Sta banca non tratta soldi, ma 'n cacch' cosa chi vali di cchiù: 'u tempu!
Sì, sto parlando delle Banche del Tempo e in Italia sunnu poco più di 300, di cui una puru a Riggiu.
Il funzionamentu è semplici, basatu sul motto: se tu fai una cosa a me, io poi fo' una cosa a te. Eccuvi 'n esempiu.
Mintimu chi siti 'n prufissuri, un puzzu di scienza, un luminari di fisica delle particelle, chi sapi tuttu della materia, chi sapi dari spiegazioni su tuttu chiddhu chi capita nta l'Universu criatu.
Già, siti propria 'n ciriveddhu, ma non aviti tempu pi chintari 'i pumaroru nta l'ortu o s'aviti a 'nzitari a vigna chi vi rassau vostru nonnu bonanima, non sapiti aundi mi mintiti manu?

Iati alla banca del tempo: ci sarà un cristianeddhu chi vi svelerà le tecniche agricole nicissarie mi vi faciti 'na 'nzalata 'i pumaroru "ri vostri", belli sapuriti.
In cangiu, potrete spiegargli 'nsignargli la sicunda leggi del moto e, comu esercizio, fargli calcolare l'accelerazione subita da un corpo di peso "P" su un pianu inclinatu di un angulu "alfa" rispettu all'orizzontali.
'U sacciu, starete pinzandu: e a chi nci serbi?
Servi, servi: capisci comu fari, quandu 'zzappa, a non 'ccappottari cu trattori.

Se pigghia peri, è propriu 'na bella idea chista delle Banche del Tempo. Potremo così viviri megghiu, cchiù tranquilli, senza fuìri com' e' pacci.

Sarà pirchì qua al Sud il tempo, tutto sommato, sembra rallentari, ma mi tornano in mente le immagini di certi film 'mericani, quelle scene descritte in tante canzoni country-blues: il Sud degli Stati Uniti, ddha genti chi si ndi stai 'ssittata nta 'na seggia a dondulu, sul portico di casa e si 'nnaca chianu chianu, bevendo 'na bella birra 'nghiacciata e parlando ru cchiù e ru menu cull'amici, magari vardandu, davanti a sè, il lento scorrere del Mississippi.
Piacerebbe anche a me farlu ccà, in riva allu Strittu, e cantari:

"Rollin' rollin', ain't gonna worry no more..." (by Randy Newman)

17 maggio 2008

'A RAMIGNA RA SINITRA

'U sciroccu ndi sta scutulandu, Guvernu latru!
Ah, a propositu i Guvernu: l'avimu, finalmenti.
Il Berlusca IV è statu varatu da pochi iorna: 'i facci sunnu sempri chiddhi, ma la novità più simpatica è Ignazio La Russa, promosso (oltre che a reggente capo di Alleanza Nazionale) a Ministro della Guer... pardon della Difesa.
Per il resto, non si sente parlare d'altro che di due cose: ordine e disciplina.
Chi ha perso le elezioni, si consola parlando di larghe intese, di nuovo clima, attratto evidentemente dal dolce stil novo Berlusconiano. Ma me' nonna riciva sempri: quandu 'u riavulu t'accarizza, vol diri chi voli l'anima!
Pi furtuna, c'è 'na cosa che consola tutti gli omini appartenenti all'italica razza: secondo un indagine di un quotidiano straniero, aimu le ministre più bone di tutta Europa. Potenza 'i ddhu fimminaru di don Silviu!
E 'a sinistra? I comunisti? Ma ora, cu cu' sa pigghia il Berlusca? Da chi saranno fraintese le sue "sparate", un misto tra incomprensibile ironia, fakebritish-humor e...cavulati a numiru unu!
Premesso che non sugnu comunista, dirò comunque che il fatto che i "cumpagni" non sono più in Parlamento, nu pocuceddhu mi dispiaci.
E sì, pirchì 'na Camera e nu Senatu senza comunisti sunnu comu... nu trionfinu senza roteddhi.
Ma se ciò è accadutu dopu giustu 60 anni, 'a curpa è sulu della Sinistra e della sua eccessiva frammentazione. Chiddhu chi era un grandi Partitu (quello socialista, primo partito d'Italia, fondato nel 1892), si spaccau tanti 'i ddhi voti da ridursi fringuli fringuli, praticamenti cisìna. E' pi chistu chi mi vinni in menti 'na storia, e vi la vogghiu cuntari.

Nc'era 'na vota un 'randi prato virdi (non quello di "Un mondo d'amore" di Morandi), cultivatu da tanti contadini chi si spaccavunu 'u fulettu ogni iornu, ra matina a' sira. Ma del loro lavuru, non vedevano che poca cosa, 'i scucciuliati. A' fini ra iurnata, gran parti di chiddhu chi si cugghiva, nci 'u purtavunu o' patruni -il proprietario.
Poi,cull'anni, il contadino dissi o' patruni: vossìa mi scusassi, ma pirchì 'i tutta 'sta proprietà non mi ndi duna nu pezzu, 'na stringa, cusì mi mantegnu la famigghia e mi fazzu puru 'na casiceddha, in manera da essiri sempri presenti, prontu a fari tutti i lavuri di cui il vostru fondo è bisognevuli?
U patruni -chi magari a proprietà non sapiva mancu aund'era- in cambiu di sordi (chi si sapi, su' com o' focu: giustunu tuttu), ciditti.
E 'na stringa a tia e 'na stringa a mia, finiu chi tutti 'ddivintaru proprietari sì, ma insieme ai lati positivi di un tali processu estremamente democratico, ne ereditarunu puru i difetti.
Vali a diri chi ognunu non fici autru chi mi penza sulu o' so orticeddhu, e siccomu ogni testa è 'n tribunali, decise a modu soi di cangiari tipu di cultivazioni o, nell'illusioni di varagnarci cchiù 'ssai, di dari al terrenu tutt'altra destinazioni -magari edificatoria- ma incumpatibili cu la so' natura.
E' cosa nota però chi aundi crisciru sempri citrola, pipi e pumaroru, non si poti chiantari 'u risu.
Inoltri, poiché 'sta stringa di terra è 'ddivintata troppu stritta, 'u trattori chi prima putiva iari avanti e arretu e fari tutti li manovri necessari, ora non ci 'a faciva mancu mi gira nta ddhi lenzi stritti stritti.
Tuttu chistu, portò quel grandi terrenu, un tempu tinutu bonu e produttivu, sia pur a costu di 'randi sacrifici, a vidir crisciri sempri menu citrola, pipi e pumaruru e sempri cchiù 'ramigna.
E 'a ramigna è difficili mi si caccia, pirchì passa da 'n ortu all'autru. Si poti firmari sulu se tutti i proprietari la sdirregnanu cuntemporaneamenti, di cumuni accordu.

'A storia chi vi cuntaia è, se nci facistu casu, 'a storia d'Italia e della sinistra italiana caratterizzata da tanta endemica voglia di divisione che appare quasi essere un suo difetto genetico, in perfetta antitesi con i principi ispiratori originari, che parlavano di "socialismo" e di "comunismo". Di tutta questa storia, oggi in Parlamento non restano che...gli sciolingua siglaioli del Cavaliere in camicia nera (PCI-PDS-DS-PD-...).
Chi, con lungimiranza, ha avuto sentore che le troppe differenziazioni avrebbero finito col soffocare il tradizionale "terreno" di riferimento della sinistra, andando a cercare (seppur con ritardo) la strada del rinnovamento, di una moderna concezione di comunismo (definitivamente distante da quell'immagine ereditata dall'Unione Sovietica, dei comunisti mangiatori di bambini), individuandola nel pacifismo, ha finito con l'essere contestato dai suoi stessi compagni di partito e "ringraziato" dai suoi elettori con l'esclusione dal Parlamento. E' il destino delle personalità carismatiche, dei leaders. E, diceva Martin Luther King, "Un vero leader non va a caccia di consensi".
E sempre il leader nero, in occasione della "Marcia contro la paura" del giugno 1966 in Mississippi, affermava:
Ho sempre detto, e dico ancora, che non esiste un singolo individuo del nostro movimento che possa cambiare il Mississippi. Non esiste una sola organizzazione del nostro movimento che possa farcela da sola in Mississippi. Ho sempre sostenuto che se ci mettiamo al lavoro tutti insieme, possiamo cambiare il volto del Mississippi. Non è il momento dei contrasti organizzativi, non è il momento dei conflitti egoistici su chi dev'essere il leader. Nella lotta qui nel Mississippi siamo tutti leader. Capite, per cambiare il Mississippi dobbiamo stare insieme. La forza contro cui ci siamo messi non è dotata di un piccolo potere:qui abbiamo a che fare con dinastie politiche potenti, e in qualche modo dobbiamo riuscire a essere quel Davide della verità mandato contro il Golia dell'Ingiustizia. E possiamo cambiare questa situazione. E io credo fermamente che se restiamo insieme così, ci riusciremo.”

E' l'unico modo per la Sinistra italiana di tornare ad essere rappresentata in Parlamento.
E' l'unico modo per eliminare tutta ddha ramigna che l'ha infestata e che ha avuto la meglio sui tanti piccoli orticeddhi, chi oggi non producono nenti e sunnu sulamenti fonte di duluri.
Propriu comu 'a rina ra spiaggia chi 'u sciroccu ti sbatti nta facci. Guvernu latru!

01 maggio 2008

Primo Maggio a San Giovanni (di mezzo)

'A festa ri lavuraturi,
è 'u primu maggiu, tutti l'anni,
e pirciò, 'na para d'uri,
nui ndi iammu a San Giuvanni*.

Ma non a Roma, in Lateranu,
chi vui certu canusciti,
ma nta 'n postu scigghitanu,
a menz' a virdi castaniti.

Pi cu' non canusci 'a via,
oppur non esti di la zona:
a mità strata è, pa Mulia,
e ru Santu nc'era a 'ngona*.

Ma chi musica 'i cuncerti!
sunnu 'i ceddhi ccà a cantari,
tra castagni -curci e 'nzerti-
o ra fulea, nte cirasari.

'U travagghiu fu onoratu,
nta 'sta festa importanti:
tuttu 'u tempu s'è passatu
comu e' mali faticanti!

'U Nonnu

*N.B.:indicato anche come "San Giovanni di mezzo", luogo ubicato circa a metà percorso della vecchia stradfa comunale Scilla-Melia, dove c'era un piccolo ricovero, con un'edicola dedicata al Santo.