05 luglio 2008

LA SCUOLA PRIMA DI INTERNET: 3° PUNTATA

Viaggio semiserio tra i ricordi di scuola, nell'epoca pre-internettiana e pre-mms, quandu non c'era la possibilità di documentare con filmati o immagini le valentizze scolastiche compiute dagli alunni o le stranezze dei professori. Eppuru, il materiale (se nd'aviti, mandatilu) di certo non mancava.....


VUI PENSATI CH'ESTI 'NA PALLA...EU VI DICU CH'E' BBRAVURA

Il nostro giro d'orizzonte nella scola dei tempi che furono, ci porta a Bagnara Calabra, per raccontarvi le storie-simbolo di un altro Professore certamente molto particolare che, purtroppo, ci ha salutato qualche anno fa.

Era da tutti canusciutu e oggi ricurdatu con il nome di battiscimu: Demetrio. 'Nsignava educazione fisica presso il Liceo "E. Fermi" in quel di Bagnara Calabra, altra nota fucina di ciriveddhi talentuosi della nostra Suddola provincia, che tantu onori e vantu hannu recatu e recanu in giro pi l'Italia.
Tra i tanti ciriveddhi fini di razza pura, numerosi sono gli amici malanovisti che hanno firriato da quelle parti, a menzu a piscispaaatiiaa!, mutulieee! e calamaaariieee!

E giust'appunto e varda casu, un posto di prim'ordine tra i banchi bagnaroti l'avippi puramenti il nostro Tatomaster, il quale nonostanti 'stu caddu, sforzandu pocu pocu la muruddha (vistu chi su' fatti che in pochi possono dimenticare), è 'rrinisciutu mi si ricorda alcuni episodi che hanno fatto la storia ru liceu bagnarotu e che vogliamo tramandare a tutti e, in special modo, a coloro chi dal prossimu settembri frequenteranno 'u liceu ra Vagnara.

Naturalmenti, consideratu chi passaru 'na chindicina d'anni, può essiri chi 'n cacchi dettagliu a me' cumpari nci fuìu, ma comunqui, come egli medesimo di pirsona pirsonalmenti mi ha scritto, 'i storii sunnu "cchiù o menu chisti". La parola a Tato.


Battuta di caccia 1: a cinghiali


Il nostro era un assai sperto cacciaturi e ovviamente un omo coi peli sul petto e di fattura caprina, per quanto era omo. Credo che se campasse ancora, i vari Squazzenegger, Ciaccu Norris, Rambu e VanDammi, si stutava cu na manu sula e mortu i sonnu.
Ma veniamu alla fantacaccia. 'Ssittatu supra a cattedra nte jorna chi non putiumu nisciri mi facimu educazioni fisica.. ndi cuntava..

"Na vota figghioli, mindi ia a caccia sulu.. ncera nu tempu ca non vi cuntu e m’aiva quasi perdutu pi quantu aiva caminatu.
Era unu ji jorna niri, e lu nerbusu si misurava a kili.
S’aiva fattu menzujornu, aiva sparatu na para i quagghi, ma rrobba rossa.. mancu lu sciauru!
A n’certu puntu mi tiru u paru e u sparu..
no u sparu.. nta ju sensu.. il paro e lo sparo.. aviti caputu?
Bhe.. mi fazzu sti cunti.. e mi convinciu pe mi tornu pa casa. M’aiva rristatu na sula cartuccia carricata a cinghiali.
'Na sula palla i chiumbu e tanta purbiri stivata. Ma lu me’ orgogliu i cacciaturi non mi rassava u pigghiu sonnu.
E ti ndi torni a mani vacanti?.. gira vota e firria finu a quando trovi ‘ncuna cosa!

E così ho fatto. Sudatu micciu, rrivu nta nu llargatu cu na petra nto menzu. Penzu.. ma ssettu 5 minuti e pulizzìu u fucili.. non si sa mai s’avissi a 'ncartari. Era ja ca pulizziava la canna.. e a n’certu puntu.. sentu moviri li fogghi avanzi a mia. U tempu mi mi izu e ti viru spuntari nu testuni i nu cinghiali rossu, chi putiva aviri ddu’ cantara. Chistu se mi pigghia mi rruvina.. sempri se prima no rruvinu eu.

Chiudu u fucili, pigghiu la mira… e aspettu. Non pozzu sbagghiari, se u pigghiu i strisciu si ncazza e mi curria.
Aspettu.. iju si faci sempri cchiù vicinu.. miru a lu cirveddhu… e… sparu.
Mentri chi sparava.. mi ccorgiu chi arretu du primu cinghiali.. ndi spuntava n’autru e puru iddhu carricava.
Mi sintia pirdutu. Ma chi succiriu; currendu lu primu cinghiali a vucca aperta.. la pallottola anveci m’u pija nto cirvellu lu pija nta la vucca.. e lu passa di parti a parti, cori compresu. Nesci dill’altra vanda.. e pija l’autru cinghiali chi stava rrivandu, puru iju ca vucca 'perta.
Eu aviva murutu ru schiantu ma, ..non si prisenta n’autru cinghiali arretu a lu sicundu? La pallottola passa di parti a parti puru lu sicurndu e pija u terzu drittu nta frunti.. e cadi mortu.
Figghioli chi voliti mi vi dicu, vui pensati ch’esti 'na palla.. eu vi dicu ch’è bbravura."


Battuta di caccia 2 : I tre fagiani


L’inizio della storia è praticamente uguale, fino allo spiazzo e alla pulitura del fucile.. solo che 'sta vota ambeci mi viri nu cinghiali..

"..Mi 'ccorgiu ca supra a rrama i n’arbiru di fronti.. nci sunnu, no unu e no ddui, ma tri fagiani supra lu stessu rramu.
Figghioli, eu fagiani supra e rrami, nandi vitti mai.. mai finu a ddhu mumentu. In pratica era 'na famigghia, Patri matri e fajianellu.
'U patri era rossu assai, la fimmina non tantu ma era cchiù ggiuvina e tennira, e poi n’cera u pujia.. nu pujia rossu, nto menzu i tuttu e ddui. E penza chi ti ripenza.. u problema era sempri u stessu. Na bbotta sula e tri fagiani.
A quali sparu? O' cchiù grossu, o' chiju vecchiu, o' figghiu, sperandu mi rresta puru a mamma? Opuru a' mamma direttamenti ch’era tennira assai?
Allura mi vinni na pinzata.. se 'i sparu ravanti ndi piju unu sulu.. ma se sparu cull’effettu, almenu ddui li sparu.

Mi priparaja cu calma, puntaja almenu 3-4 metri a destra ri fagiani.. e poi sparaja. Mentri 'a palla era ancora nta canna.. nci desi l’effettu.. autru chi Zicu.
A palla partiu.. e n’cuminciau a vutari.. pariva nu bumerang.. Inzomma pi farla curta, i pijaja tutti e tri.. e n’atru pocu mi sparava sulu pirchì a palla turnandu arretu mi finiu quasi nte pedi.
Figghioli chi voliti mi vi dicu, vui pensati ch’esti 'na palla.. eu vi dicu ch’è bbravura."


Avventura nel deserto


Un’altra mitica che però non mi ricordo bene.. era la sua avventura nel deserto. Partito per le vacanze.. aveva poi deciso di fare da solo….la PARIGI-DAKAR, ma non in moto, né in fuoristrada o in camion.. ma con la sua 500 L del ’76.
E tu dirai.. ma come, in mezzo al deserto? Da solo? E non muriva 'i siti e 'i fami? Ma quando mai.. perché devi sapere che lui.. aveva la rulotte con tutto il necessario rimorchiata dalla 500...
Figghioli chi voliti mi vi dicu, vui pensati ch’esti na palla.. eu vi dicu ch’è bbravura.

Nessun commento: